Välkommen till Lines tryfflar - Den Perfekta Presenten!

Jag älskar choklad! Choklad är verkligen en av livets godsaker - en njutning.
Här presenterar jag mina olika tryfflar och presentaskar.
Alla tryfflar och askar har jag gjort för hand och jag har också hittat på de olika recepten.

Welcome to Line's Truffles - The Perfect Gift!

I love chocolate! Chocolate is truly one of life's wonderful things - a pleasure. Here I'd like to introduce my different truffles and gift boxes. I have made all truffles and boxes by hand and I've also come up with the various recipes.

__________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

söndag 15 maj 2011

Minttryffel


En av de första tryfflar jag gjorde var just denna minttryffel. Det viktiga här är att mintsmaken inte tar över utan att den blir en fräsch smaksättning av den ljusa chokladen.

Tryffeln består av ljus choklad blandad med mintkrokant. Den är sedan rullad i vitt mintströssel.

One of the first truffles I made was this Mint truffle. The important thing here is that the mint flavor doesn't take over but becomes a fresh flavor to the light chocolate.
The truffle consists of light chocolate mixed with pieces of mintflavored caramelpieces. Then it is rolled in white mint sprinkles.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar